About Me

My photo
Svårt att skriva om sig själv, har dyslexi vilket gör mina inlägg lite roliga i bland skratta det är kul! Men vill ni rätta så gör det ;) Stickar, virkar, nålbinder, syr, brickväver m.m..

Monday, June 3, 2013

Så här blev den till slut!

Min älskade midsommar sjal...

180 trådar att fästa i slutet dock valde jag att på blomman virka in dom flesta

Nu finns det min längtan efter sommaren och min skolångest samlad i en sjal.
Tog bara 2 veckor men den har följt med över allt. Jag har haft den i väskan på regniga dagar men också harft en blommor och garn i fickan och virkat under lektioner. På själva mönstret sjalen har jag fått jätte mycket beröm för och första utkastet på mönstret finns här
Tanken är väl att jag ska göra en lite mer "professionell" mönster layout till Ravelry men det kommer i sommar, och eftersom det är stor efter frågan tänkte jag att det ska få ligga ute ett tag!

Nål 4,5 
garn, rest garn i acryl. 
mindre än ett nystan av varje färg, vitt, blå, gul, två olika gröna (pga att det gröna tog slut)

Tack till "Bacon" för hjälpen med foton!
Har även lagt upp mitt mönster på

3 comments:

  1. Hej där! Hittat dig o din blogg. Så roligt. Kanske ses vi snart igen på ett cafe "nära dig".

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej vad kul du tittar in :) vi ses nog inte snart igen men till höst kanske :) Ska snart iväg 8 veckor till norrland :)

      Delete